”Se ei kuulu mulle” ei kuulu meidän sanavarastoomme!

Kun Ilostu Oy:n palvelujen sisältöä alettiin miettiä ennen yrityksen perustamista, haluttiin rakentaa tehokas ja hyvä ydinpalvelu, tukipalvelut. Me tarjoamme tukipalveluita (virallisesti kotihoidon tukipalveluita). Tukipalveluihin kuuluu monia erilaisia palveluja aina lomakkeen täyttöavusta, verhojen vaihdosta ja joulukoristelusta aina kaupunkilounasseuraan. Haluamme tarjota laajasti ja monipuolisesti palveluja, joita seniorit arjessaan tarvitsevat ja kaipaavat. Iloksemme olemme voineet todeta, että juuri ne palvelut, jotka olemme itse kokeneet tärkeiksi, myös asiakaskuntamme on kokenut tärkeiksi. Olemme siis oikealla polulla.

Me olemme seniorin arjessa läsnä yleensä kerran viikossa, kaksi kertaa kuukaudessa tai joskus kerran kuukaudessa. Meidän palvelumme ei kuitenkaan rajoitu vain asiakaskäyntiin, sillä me jatkuvasti pohdimme palvelujen kehittämistä ja tiedustelemme asiakkailtamme kehityssuuntaa, jotta emme kulje harhaan. Me mietimme myös asiakaskäynnin ulkopuolella, miten esimerkiksi jonkun asiakkaan asunnon järjestyksen voisi muuttaa hänen toivomakseen tai mistä ostaisimme asiakkaan kuvailemat verhot, mitä muutoksia arkeen kannattaisi tehdä, jotta se sujuisi tehokkaasti ja ilman turhia kustannuksia. Me mietimme, miten kipua asiakkaan käsissä voisi vähentää ja miten mennä asiakkaan luokse, jonka tietää olleen alakuloinen viime kertoina.

Me emme koskaan sano, ettei jokin asia tai tehtävä kuulu meille. Kun asiakas sanoo tai toivoo jotakin, me yritämme toteuttaa hänen toiveensa niin hyvin ja pitkälle kuin valtuuksiemme ja resurssiemme puitteissa pystymme. Me emme ole halunneet lähteä liikaa rönsyilemään palveluskaalan laajuudessa ja siksi me olemme rakentaneet oman yhteistyökumppaniverkoston, joka kehittyy jatkuvasti. Verkostoon olemme valinneet yhteistyökumppaneita, jotka jakavat samat intressit ja arvot kanssamme ja joiden kanssa työnteko on mutkatonta, helppoa ja tuo iloa ja lisäarvoa seniorin elämään.

Kun kuulemme joltakulta jostakin hyvästä palvelusta tai asiasta, lähdemme selvittämään, voisiko tässä olla mahdollisuus yhteistyölle. Kuulin esimerkiksi eräältä asiakkaalta tässä hetkittäin, että hän oli saanut erään yrityksen fysioterapeutin käsittelystä paljon apua käsikipuihinsa. Hän kertoi, että hoidettava paikka löytyi niskasta ja kuinka hän nyt saa kätensä nyrkkiin niin, että sormetkin taipuvat alas. Tästä innostuin ja tiedustelin lisäkysymyksin asiasta enemmän. Innostuin siksi, että tiesin erään asiakkaamme kärsivän samasta vaivasta. Kerroin tästä hänelle ja hän vaikutti kiinnostuneelta. Kerroin myös asiakkaan tyttärelle, joka kiitti ja sanoi ottavansa paikkaan yhteyttä. Nämä ovat niitä hetkiä, joista tulee erityisen hyvä ja lämmin olo. Haluamme parantaa asiakkaidemme, ja yleensäkin senioreiden, asemaa ja arkea. Ja haluamme tehdä sitä kokonaisvaltaisesti.

Me emme voi koskaan tarjota asiakkaillemme kaikkia palveluja, sillä kaikille jotakin on yhtä kuin ei kenellekään mitään. Jokaisen on hyvä keskittyä siihen, missä on hyvä (toki kuitenkaan itsensä kehittämistä ja mukavuusalueelta poistumista unohtamatta) ja kerätä muista samanhenkisistä yrittäjistä ja yrityksistä ympärilleen verkosto, jonka avulla voi palvella asiakkaitaan vieläkin paremmin! Me olemme hyviä kehittämään palveluja, suunnittelemaan tapahtumia, ideoimaan, inspiroitumaan ja inspiroimaan, ilostuttamaan, auttamaan monipuolisesti ja nokkelasti arjen askareissa ja olla arjessa organisointiapuna. Siksi me tarjoamme tukipalveluja senioreille!

Me haluamme asiakkaidemme tuntevan, että meiltä voi kysyä ja pyytää mitä vaan. Me pyrimme parhaamme mukaan vastaamaan toiveisiin ja tarpeisiin, emmekä me koskaan sano, että tuo tehtävä ei kuulu minulle. Meille asiakkaat ovat tasa-arvoisia, ihania ja herttaisia ihmisiä, jotka ansaitsevat vain parasta palvelua. Koska meiltä seniorin luona käy aina sama henkilö, ilostuttajan ja seniorin välille kehittyy luotettava ja hyvä ystävyyssuhde, jonka vuoksi kaikki tekeminen tuntuu paljon luontevammalta ja sujuvammalta. Me olemme olemassa siksi, että me autamme. Meidän apumme ei rajoitu mihinkään, vaan jos emme osaa tai pysty auttaa tietyissä asioissa, me autamme löytämään vertailtavia vaihtoehtoja ja etsimään ratkaisua. Se tarkoittaa, että olemme – asiakkaan niin halutessa – apuna loppuun asti selvennys-/soitto-/ajanvaraus-/asioidenhoitoapuna. Meille asiakas on tärkein.

Oikein ihanaa loppuviikkoa!

💚 Iida

0 kommenttia “”Se ei kuulu mulle” ei kuulu meidän sanavarastoomme!Add yours →

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *